Εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Μπαλτατζής» το έργο «αθλητικές εγκαταστάσεις Μουζακίου»

•    Με προϋπολογισμό  369.000 ΕΥΡΩ

Υπογράφηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης η πράξη ένταξης του έργου «Αθλητικές Εγκαταστάσεις Μουζακίου» το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 369.000 ΕΥΡΩ και ανοίγει έτσι ο δρόμος για την δημοπράτηση και υλοποίησή του.
Το έργο με τίτλο «Αθλητικές Εγκαταστάσεις Μουζακίου» θα πραγματοποιηθεί στο γήπεδο Μουζακίου που βρίσκεται στην οδό από Μουζάκι προς Λαζαρίνα και αφορά τον ηλεκτροφωτισμό του κεντρικού γηπέδου ποδοσφαίρου, τη δημιουργία στίβου με συνθετικό τάπητα 6 διαδρομών, την επίστρωση με συνθετικό τάπητα του γηπέδου μπάσκετ και την επίστρωση με συνθετικό χλοοτόπητα του γηπέδου ποδοσφαίρου 5Χ5..
Πιο αναλυτικά προβλέπεται να γίνει η τοποθέτηση, περιμετρικά του γηπέδου, τεσσάρων (4) σιδηροϊστών ύψους 18 μέτρων με έξι προβολείς στην κορυφή τους (2000W έκαστος προβολέας) για τον φωτισμό του γηπέδου. Προκειμένου να εδρασθούν οι σιδηροϊστοί θα γίνει εκσκαφή σκάμματος 2,8μ. Χ 1,6μ. Χ 1,2μ. όπου και θα κατασκευασθεί βάση από οπλισμένο σκυρόδεμα C20/25 με κατάλληλα αγκύρια για την τοποθέτηση των σιδηροϊστών. Για την ηλεκτρική διανομή θα κατασκευασθεί πίνακας διανομής (πίλλαρ) από όπου θα ηλεκτροδοτηθούν οι προβολείς με καλώδιο τύπου ΝΥΥ 4Χ10mm2 που θα τοποθετηθεί εντός πλαστικών σωληνώσεων Φ63. Η όδευση των σωληνώσεων με τις καλωδιώσεις θα είναι υπόγεια για την οποία και απαιτείται η εκσκαφή χάνδακα διαστάσεων 0,30μ. πλάτους και βάθους 0,70μ. που θα συνδέει τις βάσεις των σιδηροϊστών με τον πίνακα διανομής. Στο σχέδιο που επισυνάπτεται παρουσιάζεται αναλυτικά η θέση των σιδηροϊστών με τους προβολείς περιμετρικά του χώρου του γηπέδου ποδοσφαίρου καθώς και η εκσκαφή του χάνδακα τοποθέτησης των σωληνώσεων με τις καλωδιώσεις αλλά και του πίνακα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (πίλλαρ).
Επίσης θα δημιουργηθεί στίβος με ελαστικό τάπητα προδιαγραφών IAAF πάχους 13-15 χιλιοστών, κατά μήκος της βόρειας πλευρά του γηπέδου ποδοσφαίρου που θα περιλαμβάνει 6 διαδρομές των 1,22μ  και συνολικού μήκους 126 μέτρων. Στο γήπεδο μπάσκετ θα τοποθετηθεί συνθετικός τάπητας (ακρυλικός) πάχους 2,5-3,0 χιλιοστών  προδιαγραφών ITF και θα τοποθετηθούν 4 μεταλλικά παγκάκια ενώ στο γήπεδο ποδοσφαίρου 5Χ5 θα αντικατασταθεί ο χλοοτάπητας με συνθετικό τάπητα νέας γενιάς προδιαγραφών FIFA με πάχος πέλους 60 χιλιοστών και επίσης θα τοποθετηθούν νέες μεταλλικές εστίες διαστάσεων 3μ Χ 2μ. ενώ θα ενισχυθεί και η υφιστάμενη περίφραξη.
Στο χώρο του στίβου και του γηπέδου του μπάσκετ πριν την τοποθέτηση του τάπητα θα γίνει επίστρωση αρχικά με ισοπεδωτική ασφαλτική στρώση για εξομάλυνση του δαπέδου και εν συνεχεία επίστρωση με ασφαλτική στρώση πάχους 50 χιλιοστών για την διαμόρφωση του τελικού δαπέδου με τις αναγκαίες κλίσεις, προκειμένου να τοποθετηθεί ο συνθετικός τάπητας.  

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 369.000,00€
και αναλύεται ως εξής :        Εργασίες :      300.000,00€  
ΦΠΑ 23% :          69.000,00€
«Ένα ακόμη έργο για το Δήμο Μουζακίου παίρνει το δρόμο της υλοποίησης μετά την πράξη ένταξης που υπεγράφη από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης  για τις Αθλητικές Εγκαταστάσεις του Μουζακίου. Με την ολοκλήρωση του  έργου το γήπεδο του Μουζακίου θα αναβαθμιστεί λειτουργικά προς όφελος της αθλητικής νεολαίας της περιοχής μας. Εδώ να θυμίσουμε πως το κλειστό γυμναστήριο Μουζακίου λειτουργεί υποδεχόμενο ομάδες και ελεύθερους αθλούμενους, ενώ έχουν δημοπρατηθεί και ξεκινά η κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα και στην Κρανιά» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός












ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΡΕΙΝΩΝ ΟΓΚΩΝ

Η εισήγηση του προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Γεωργίου Κωτσού

Ο Δήμαρχος Μουζακίου και πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας κ. Γιώργος Κωτσός στη διημερίδα για την ανάπτυξη των ορεινών όγκων που διοργανώθηκε στο Περτούλι έκανε την παρακάτω εισήγηση:
Όσοι ενασχολούμαστε με την τοπική αυτοδιοίκηση και με τα κοινά γενικότερα είμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί στη χώρα μας πλούσιος προβληματισμός και διάλογος, διοργανώθηκαν αμέτρητες ημερίδες και συνέδρια για τις πολιτικές ανάπτυξης του ορεινού μας όγκου. Τυχαία? Αναρωτιέται κανείς. Σε καμία περίπτωση είναι η απάντηση. Η ανάπτυξη του ορεινού όγκου κατέχει προνομιακή θέση στην ατζέντα κάθε τοπικού και περιφερειακού σχεδιασμού. Οι λόγοι ευνόητοι και προφανείς. Η ζωή στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ασφυκτική, το περιβάλλον πανταχόθεν απειλείται, η οικονομική εξαθλίωση και η ανεργία μεγάλου μέρους του πληθυσμού στα αστικά κέντρα συνεχώς διογκώνεται. Και όλα αυτά σε συνάρτηση με το φυσικό περιβάλλον των ορεινών περιοχών και με όλες τις αξιοποιήσιμες λειτουργίες που αυτό προσφέρει, αναπτυξιακές, αγροτουριστικές, πολιτισμικές, οδήγησαν αρμόδιους φορείς, επιστημονικό προσωπικό και τοπικές κοινωνίες στην μελέτη και ανάπτυξη του ορεινού όγκου. Και πράγματι έγιναν σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση αυτή, αλλά υπήρξαν και διακηρύξεις που έμειναν στα χαρτιά, στερώντας πολλές ορεινές περιοχές από την ανάδειξη των ακαταμάχητων πλεονεκτημάτων τους. Και εδώ οι λόγοι προφανείς. Οικονομικοί, πολιτικοί, κοινωνικοί.
Για να είναι δυνατή η βιώσιμη ανάπτυξη του ορεινού όγκου και να μπορέσουν να αξιοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι του, θα πρέπει αφενός να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματά του σε σχέση με τις πεδινές και παράκτιες περιοχές, που είναι το φυσικό κάλλος, απέραντες δασικές εκτάσεις, προστατευόμενες από την εθνική νομοθεσία περιοχές (NATURA), αξιοθέατα (μοναστήρια, λαογραφικά μουσεία, νερόμυλοι, γεφύρια), δράσεις γύρω από τη λαογραφία και παράδοση, πανηγύρια, τοπικά προϊόντα.
Και αφετέρου να αντιμετωπιστούν χρόνια προβλήματα, που έχουν να κάνουν με βασικές υποδομές, οδικό δίκτυο, συγκοινωνίες, ελάχιστος ενεργός πληθυσμός, κλιματικές συνθήκες.
Η ανάπτυξη των ορεινών όγκων είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες οικονομικής ανάπτυξης σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο χώρας. Πρέπει οπωσδήποτε, έστω και τώρα , όλοι μαζί να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες αναπτυξιακές προοπτικές και να προκρίνουμε εκείνες τις πολιτικές που θα αναδείξουν συγκεκριμένες περιοχές με στόχο την τοπική οικονομική ανάπτυξη που θα συμβάλλει στην εθνική οικονομική ανάπτυξη.
Ανάπτυξη Ορεινών όγκων σημαίνει Τουριστική ανάπτυξη, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι ο αγροτουρισμός, οικοτουρισμός, αθλητικός τουρισμός, περιπατητικός, συνεδριακός, φυσιολατρικός, σημαίνει γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή, πολιτισμός – βυζαντινά κυρίως μνημεία – μεταποίηση, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.  Η διάχυση των πληροφοριών , η ενημέρωση των αποτελεσμάτων από τις δράσεις που έχουν προηγηθεί , οι προοπτικές που δημιουργούνται βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, πρέπει να κοινοποιούνται στις μικρές τοπικές κοινωνίες ώστε όλοι οι κάτοικοι αυτών των περιοχών να αποκτήσουν κίνητρο , συμβάλλοντας στον κοινό στόχο ή και το προσωπικό τους όφελος.
Διαχρονικά οι Δήμοι και γενικότερα οι φορείς της ΤΑ έχουν κάνει αξιόλογες ενέργειες για την ανάπτυξη των ορεινών όγκων: Υλοποιώντας προγράμματα για την ανάδειξη ορεινών μειονεκτικών περιοχών, έχοντας συμμετάσχει σε διακρατικά δίκτυα με περιεχόμενο τις πολιτιστικές δραστηριότητες , καταγράφοντας τοπικές εορτές, παραδοσιακά επαγγέλματα, προβάλλοντας την ποιότητα των αγροτικών τους προϊόντων, και γενικότερα αξιοποιώντας κάθε πρόγραμμα και δράση της δικαιοδοσίας τους.
Η τοπική αυτοδιοίκηση α’ βαθμού μπορεί και πρέπει να νιώθει περήφανη που συνέβαλε καθοριστικά στην αξιοποίηση του ορεινού όγκου, όπου αυτό έγινε, στο μέτρο πάντα των δυνατοτήτων της. Δυστυχώς όμως έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας και δεν πρέπει να χάνουμε καμία ευκαιρία ανάπτυξης, κανένα πρόγραμμα, καμία χρηματοδότηση.
Εκτιμώ όμως ότι στην προσπάθεια αυτή κρίνεται επιτακτική η συμβολή της εκάστοτε κεντρικής εξουσίας, η οποία οφείλει,  μέσω των αρμόδιων υπουργείων της, να συνδράμει  στην επίλυση του προβλήματος μέσα από ένα συγκεκριμένο προγραμματισμό και καταβάλλοντας τους αντίστοιχους οικονομικούς πόρους. Τότε και εμείς θα είμαστε πιο χρήσιμοι και αποτελεσματικοί.
Εστιάζοντας στο Νομό Τρικάλων έχω να πω ότι πρόκειται για μια περιοχή απείρου φυσικού κάλλους με τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά και πολλά προβλήματα προς λύση.
Υπάρχουν σημαντικές περιοχές που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000 , όπως η περιοχή Ασπροποτάμου ( Αχελώος) , το Κερκέτιο Όρος ( Κόζιακας) , τα Αντιχάσια Όρη – Μετέωρα, ο Πηνειός ποταμός και οι κορυφές του όρους Κόζιακα. Οι περιοχές που επίσης έχουν χαρακτηρισθεί ως προστατευόμενες από την εθνική νομοθεσία σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος είναι τα όρη Αθαμανών, ο Εθνικός Δρυμός Πίνδου και Δάσος Λόφων Κάστρου Αί-Λια Τρικάλων.
Σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης για την περιοχή είναι το υδατικό απόθεμα το οποίο είναι ιδιαίτερα αξιόλογο, με τον Αχελώο να διαρρέει την δυτική πλευρά του νομού και τον Πηνειό την νοτιοανατολική.
Το πολιτιστικό περιβάλλον και τα αξιοθέατα σε όλη την έκταση του ορεινού όγκου , είναι υψηλού επιπέδου όπου υπάρχουν πολλά πέτρινα γεφύρια , παραδοσιακά αρχοντικά , λαογραφικά μουσεία, βυζαντινές μονές και εκκλησίες με επίκεντρο τους επιβλητικούς βράχους και τις μονές των Μετεώρων , πολλούς νερόμυλους και σπήλαια.
Σημαντικό πρόβλημα για την περιοχή, είναι η συνεχής μείωση του πληθυσμού και ειδικότερα του ενεργού πληθυσμού. Η οικονομική κρίση που πλήττει συνολικά τη χώρα επηρεάζει ακόμη περισσότερο τις είδη προβληματικές ορεινές περιοχές και παρατηρούνται τάσεις συνεχούς αύξησης της ανεργίας. Στο μεταξύ η πρωτοφανής κρίση που μαστίζει τη χώρα μας έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον επιβίωσης στα αστικά κέντρα και πάρα πολλοί αναζητούν διέξοδο στην επιστροφή στα πάτρια εδάφη. Εδώ είναι που καλείται η τοπική αυτοδιοίκηση να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον και να διασφαλίσει ελάχιστο επίπεδο ποιότητας ζωής στα χωριά μας, που θα ικανοποιεί τις ανάγκες εκείνων πού ζουν σε αστικό περιβάλλον και επιθυμούν να επιστρέψουν στην ύπαιθρο. Άρα λοιπόν είναι άκρως απαραίτητη η ανάπτυξη κοινωνικών και εκπαιδευτικών δομών που θα καλύπτουν τις ανάγκες τόσο των μεγαλύτερων όσο και των νεώτερων που επιθυμούν να επιστρέψουν πίσω (παιδικοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, ΚΔΑΠ, δημοτικά ωδεία, γραφεία ενημέρωσης, δομές υποστήριξης κλπ)
Οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν , κατά την άποψή μου, αφορούν κυρίως σε συγκεκριμένες και στοχευμένες ενέργειες για την πλήρη και ουσιαστική ¨εκμετάλλευση¨ των συγκριτικών πλεονεκτημάτων , όπως η αξιοποίηση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων. Η Ορεινή περιοχή του Νομού Τρικάλων διαθέτει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα στον πρωτογενή τομέα και παράλληλα είναι πόλος έλξης πολλών επισκεπτών. Πρέπει λοιπόν να δοθεί επιπλέον έμφαση στη ανάπτυξη ενναλακτικών μορφών Τουρισμού , της μεταποίησης καθώς και στην ανάπτυξη ΑΠΕ μικρής κλίμακας. Πρέπει επίσης να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και ειδικότερα στην ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα παραγωγής. Παρεμβάσεις κλίμακας πρέπει να γίνουν στον τομέα της ενέργειας και στην ανάπτυξη της δασοκομίας και της κτηνοτροφίας.
Μέτρα και μέσα για την επίτευξη των παραπάνω στόχων θα μπορούσαν να είναι : Ανάπτυξη του Οικοτουρισμού, Περιηγητικού Τουρισμού, Αγροτουρισμού, Οικολογικού και Πολιτιστικού Τουρισμού. Ανάπτυξη μικρής κλίμακας γεωργικών δραστηριοτήτων όπως καλλιέργεια και παραγωγή βιολογικών προϊόντων που ευδοκιμούν στις συγκεκριμένες κλιματολογικές συνθήκες. Έμφαση στην ποιότητα των παραγόμενων κτηνοτροφικών προϊόντων και εφαρμογή συγχρόνων μεθόδων για τη διάθεσή τους . Είναι σημαντικό το γεγονός ότι στην περιοχή έχουν δημιουργηθεί μικρές μεταποιητικές μονάδες που παράγουν τυποποιημένα προϊόντα όπως τα τυροκομικά και συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής.
Συμπερασματικά θα μπορούσα να πω ότι η πλειοψηφία των ορεινών όγκων και πιο συγκεκριμένα η δική μας περιοχή διαθέτει ως ¨δυνατό σημείο¨ , τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Αδύνατο σημείο είναι η αναποτελεσματικότητα εκμετάλλευσης των ¨συγκριτικών πλεονεκτημάτων¨ είτε λόγο έλλειψης πόρων είτε λόγω έλλειψής του ανθρώπινου δυναμικού.
Ευκαιρίες για τη βελτίωση αυτής της σχέσης υπάρχουν πολλές. Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί και πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της. Μπορεί να ευαισθητοποιήσει ακόμη περισσότερο τις τοπικές κοινωνίες , μπορεί να συνεργασθεί με την κεντρική εξουσία , μπορεί ίσως να υιοθετήσει νέες μεθόδους και να στοχεύσει σε λύσεις μικρής κλίμακας σεβόμενη το περιβάλλον και τις ιδιαιτερότητες των ορεινών όγκων.
Επί πρόσθετα θεωρώ αναγκαία την εκπόνηση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την ανάπτυξη των ορεινών όγκων, που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένο πακέτο κινήτρων για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και τους αναγκαίους πόρους για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων στις βασικές υποδομές. Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκαν μέχρι τώρα με σημαντική επιτυχία τόσο το πρόγραμμα LEADER τα ΟΠΑΑΧ και κυρίως το πρόγραμμα ΠΙΝΔΟΣ.
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι οι πολιτικές ανάπτυξης του ορεινού μας όγκου, ιδιαίτερα στη σύγχρονη εποχή μας,  πρέπει να στοχεύουν στην ποιότητα ζωής και στην αναγέννηση της υπαίθρου, στην επιστροφή ενεργού πληθυσμού στα χωριά μας, στην ανάπτυξη της οικονομίας σ’ αυτά. Χρέος ημών των πολιτικών είναι να προτάξουμε στον σχεδιασμό μας τον άνθρωπο και την οικονομία της περιοχής και να κινητοποιήσουμε τις τοπικές κοινωνίες και τους παντοίου είδους φορείς να συμμετέχουν ενεργά και δημιουργικά στην προσπάθεια αυτή. Γιατί αν οι προτάσεις και οι σχεδιασμοί μας δεν αγκαλιαστούν και δεν γίνουν αποδεκτές από την τοπική κοινωνία, δεν θα έχουμε πετύχει τίποτα. Με συγκεκριμένο όραμα λοιπόν, ορθό προσανατολισμό και με άξονα τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, πιστεύω να σημειώσουμε βήματα προόδου και ανάπτυξης.


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ         Μουζάκι 4 Ιουνίου 2015
ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ


ΠΡΟΣ: 1. Δημοτικούς Συμβούλους
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Για τη διεξαγωγή κλήρωσης



Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν.4024/2011:
«Στις περιπτώσεις που, για τη νόμιμη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων της διοίκησης για
τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την  αξιολόγηση, παρακολούθηση,
παραλαβή προμηθειών,  υπηρεσιών  ή έργων, δεν προβλέπεται η συμμετοχή μέλους μετά από
υπόδειξη από το αρμόδιο προς τούτο όργανο ούτε η συμμετοχή εκ της θέσεως ή ιδιότητάς του
(ex officio), τότε τα μέλη προκύπτουν  μετά από διαδικασία κληρώσεως, μεταξύ όλων όσων
πληρούν τις προϋποθέσεις από το νόμο να συμμετέχουν στο εν λόγω συλλογικό όργανο. Η
κλήρωση διενεργείται από την αρμόδια για την συγκρότηση του συλλογικού οργάνου υπηρεσία.
Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και  Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
μπορεί να ρυθμίζονται τυχόν άλλα ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διενέργεια της
διαδικασίας κληρώσεως.»
Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης δημοσιεύτηκε η υπ' αριθ  ΔΙΣΚΠΟ/Φ.18/οικ.
21508/04.11.2011  Απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης (Διενέργεια της διαδικασίας κληρώσεως για τον ορισμό μελών των συλλογικών
οργάνων της διοίκησης για τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την
αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών,  υπηρεσιών ή έργων  -  ΦΕΚ
2540/07.11.2011 τεύχος Β’),
Επίσης, σύμφωνα με την υπ΄αριθ.πρωτ. ΔΙΣΚΠΟ /1.18/οικ.21700/19.09.2012 Εγκύκλιο του
Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «στην περίπτωση
που προβλέπεται η συμμετοχή μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου σε συλλογικό όργανο με το
προαναφερόμενο αντικείμενο, το μέλος αυτό θα προκύψει  μετά από διαδικασία κληρώσεως,
εφόσον τούτο δεν πρόκειται για την περίπτωση της, κατά το  άρθρο 13 του ν.2690/1999, έννοιας
της εκλογής ή υπόδειξης από τρίτους.»
Για τη συγκρότηση των επιτροπών της συνεδρίασης της 8/6/2015 του δημοτικού συμβουλίου, για
τις οποίες προβλέπεται ότι τα μέλη προκύπτουν μετά από διαδικασία κληρώσεως, μεταξύ όλων
όσων πληρούν τις προϋποθέσεις από το νόμο να συμμετέχουν στο εν λόγω συλλογικό όργανο, η
κλήρωση θα διεξαχθεί τη Δευτέρα 8/6/15, ώρα 10:30 στο δημοτικό κατάστημα Μουζακίου.

Βελτίωση της αγροτικής οδοποιίας στα Κανάλια από το Δήμο Μουζακίου


Ο Δήμος Μουζακίου αξιοποιώντας το μηχανολογικό του εξοπλισμό του προχωρά στη βελτίωση της αγροτικής  και δασικής οδοποιίας σ’ όλα τα δημοτικά διαμερίσματα προκειμένου να διασφαλίσει την απρόσκοπτη επικοινωνία των αγροτών και των κτηνοτρόφων.
Από χθες τα μηχανήματα του Δήμου διαμορφώνουν τους αγροτικούς δρόμους των Καναλίων παρουσία του προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου κ. Ζέκιου. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση που έγινε διευκολύνοντας τα μέγιστα του αγρότες του αγροκτήματος Καναλίων.
«Αξιοποιώντας το μηχανολογικό εξοπλισμό του Δήμου Μουζακίου βελτιώνουμε τόσο τους αγροτικούς δρόμους, όσο και το  οδικό δίκτυο του χωριού μας προκειμένου να διευκολύνουμε την πρόσβαση των κατοίκων μας στα χωράφια τους και στο δάσος» επεσήμανε ο πρόεδρος των  Καναλίων κ. Ζέκιος.

ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ "ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΕΙΑ 2015"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙΟΥ                   
<< Ο ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ>>
ΤΗΛ/ΦΑΞ 2445097571 MAIL pol.sil.mavr@gmail.com 
Τηλέφωνο επικοινωνίας  6977947689

ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ <<ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΕΙΑ 2015>>

ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Ν.Π.Δ.Δ. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ –ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ –ΝΕΟΤΗΤΑ [Δήμου Μουζακίου]
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛ. ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙΟΥ ΄΄Ο ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ,,
Δ.ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙΟΥ






ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας καλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας τις κορυφαίες πολιτιστικές εκδηλώσεις  της Π.Ε. Καρδίτσας για τον Αετό των Αγράφων Αρχιστράτηγο Γ. Καραϊσκάκη.
Οι παράπλευρες αυτές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 27  Ιουνίου στις 8μ.μ. στην γενέτειρά του το Μαυρομμάτι Καρδίτσας  ιστορική έδρα του Δήμου Μουζακίου.

Το πρόγραμμα

Ώρα 8μ.μ. τερματισμός των αθλητών του ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΕΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
[παίρνουν μέρος αθλητές απ’ όλη τη χώρα ]
Ώρα 8.10 μ.μ. Απονομές κυπέλλων και μεταλλίων  στους Αθλητές
Ώρα 8.30 μ.μ. Χαιρετισμοί  επισήμων
Ώρα 9.00 μ.μ.  Παρουσίαση παραδοσιακών χορών από χορευτικές ομάδες της Ελλάδας ,του εξωτερικού  και του πολιτιστικού συλλόγου Μαυρομματίου.


Με τιμή για  το  Δ.Σ.


Ο πρόεδρος                              Η Γραμματέας                                              

Δ. Γιώτης                                Έφη   Γιώτη                                      

ΠΡΟΧΩΡΟΥ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΛΥΚΟΖΙΤΩΝ ΣΤΕΒΙΩΛΗΣ

Με γοργό ρυθμό προχωρούν οι εργασίες στη μονάδα παραγωγής γλυκοζιτών Στεβιώλης από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Στέβιας. Οι εργασίες που αφορούν τις κτηριακές εγκαταστάσεις βρίσκονται σε πολλή καλό ρυθμό ενώ ίδει δοθήκαν προκαταβολές για την κατασκευή ή εισαγωγή των μηχανημάτων που θα συγκροτήσουν τη γραμμή παραγωγής.
Η Γενική Συνέλευση του Αγροτικού Συνεταιρισμού Στέβιας κατόπιν της μεγάλης ζήτησης των Καρδιτσιωτών αποφάσισε τη διάθεση 30 προαιρετικών Μερίδων αξίας 3.000,00 ευρώ της καθεμίας, όσο και της υποχρεωτικής, για τις οποίες το πρώτο λόγο έχουν τα μέλλει που Συνεταιρισμού και στη συνέχεια όλοι οι Καρδιτσιώτες πολίτες όπως προβλέπεται από το Καταστατικό του Συνεταιρισμού. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν αίτηση εγγραφείς προς το Συνεταιρισμό, στα γραφεία της Αναπτυξιακής Καρδίτσας, έως στις 15 Ιουνίου 2015 και οι αιτήσεις θα εγκριθούν συμφώνα με σειρά  προτεραιότητας. Επίσης ο  Αγροτικός Συνεταιρισμός Στέβιας στις 15 Ιουνίου 2015 θα διακόψει τις εγγραφές νέων μελλών ως την επόμενη διαχειριστική περίοδο οι οποίες θα γίνουν με το ύψος της λογιστικής τότε αξίας της μερίδας. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στα  γραφεία της Αναπτυξιακής Καρδίτσας, ή σε μέλλει του Συνεταιρισμού.          


Μεγάλη η έλλειψη γιατρών στο Κέντρο Υγείας Μουζακίου

 

  • Ενημέρωση από το Δήμαρχο Μουζακίου στον Υποδιοικητή της ΥΠΕ κ. Βενιζέλο


Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Κέντρο Υγείας Μουζακίου ανέφερε μετ’ επιτάσεως ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γιώργος Κωτσός στη συνάντηση που είχε με τον  Υποδιοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας  κ. Μιχάλη Βενιζέλο.
Είναι γεγονός πως λόγω της έλλειψης γιατρών τα αγροτικά ιατρεία  υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την εξυπηρέτηση των κατοίκων όλων των χωριών και κυρίως των ηλικιωμένων που έχουν τακτική ανάγκη εξέτασης και συνταγογράφησης.
Επί πρόσθετα λόγων μακροχρόνιων αδειών παθολόγων του Κέντρου Υγείας ανακύπτει ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα καθώς θα είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν όλες οι εφημερίες με τους δύο εναπομείναντες  γιατρούς.
«Η έλλειψη γιατρών στο Κέντρο Υγείας Μουζακίου δημιουργεί πολύ μεγάλο πρόβλημα στην ιατρική κάλυψη των κατοίκων των χωριών μας κυρίως καθώς η παρουσία των γιατρών στα αγροτικά ιατρεία γίνεται όλο και πιο αραιά. Επί πρόσθετα πιλοφορούμαι πως δημιουργείται πρόβλημα στο Κέντρο Υγείας Μουζακίου και από τις μακροχρόνιες άδειες που πήραν παθολόγοι γιατροί και  αν δεν αντικατασταθούν άμεσα, θα δημιουργηθεί θέμα με τις εφημερίες» Δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

Ευχές του Δημάρχου Μουζακίου κ. Γεωργίου Κωτσού, προς τους μαθητές των Πανελληνίων Εξετάσεων

«Καλή επιτυχία παιδιά!!!»

Εύχομαι σ’ όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές που από χθες μπήκαν  στο στίβο των Πανελληνίων Εξετάσεων καλή επιτυχία στους στόχους που έχουν θέσει.
Απαιτείται ψυχραιμία και δύναμη προκειμένου να επιτευχθεί το μέγιστο των δυνατοτήτων και δεν πρέπει να διαφεύγει πως το άγχος λειτουργεί ανασταλτικά σ’ οποιαδήποτε λειτουργία μας.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις αποτελούν ένα σημαντικό σταθμό για τη μετέπειτα εξέλιξή τους, όχι όμως τη μοναδική και τελευταία τους ευκαιρία. Η ζωή είναι ένας διαρκής αγώνας για το καλύτερο και το μεγαλύτερο. Για να γίνουν όμως τα όνειρα πραγματικότητα απαιτούνται σοβαρή προσπάθεια, σωστή προετοιμασία και προσήλωση στους στόχους.
Είμαι βέβαιος ότι και φέτος ο Νομός μας θα καταλάβει τις πρώτες θέσεις πανελληνίως στις επιτυχίες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Καλή επιτυχία επίσης εύχομαι και σ’ όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές των Λυκείων και των Γυμνασίων που θα δώσουν προαγωγικές εξετάσεις αυτές τις ημέρες.
Γεώργιος Κωτσός
Δήμαρχος Μουζακίου

26 Μαίου λήγει η προθεσμία για υπαγωγή στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δήμο Μουζακίου

Στις 26 Μαίου λήγει η προθεσμία για υπαγωγή των δημοτών στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δήμο Μουζακίου και γι’ αυτό το λόγο καλούνται όλοι όσοι έχουν οφειλές να αξιοποιήσουν την ιδιαίτερα ευνοϊκή αυτή ρύθμιση των οφειλών τους.
Υπενθυμίζεται ότι ο  Δήμος Μουζακίου στα πλαίσια του Ν. 4321/2015 (ΦΕΚ 32/21.03.2015 τεύχος Α’) «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας», προχωρά στη ρύθμιση οφειλών που  έχουν  βεβαιωθεί έως τις 26.5.2015, συμπεριλαμβανομένων των οφειλών που προκύπτουν από εισφορά σε χρήμα ή τη μετατροπή εισφοράς γης σε χρήμα των προς ένταξη ή και των ήδη ενταγμένων ιδιοκτησιών, σύμφωνα με το ν. 1337/1983.
Στον ανωτέρω Νόμο ορίζεται ως προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για την υπαγωγή στη ρύθμιση, η 26η Μαΐου 2015 (άρθρο 6 παρ. 1 Ν. 4321/2015).
Συγκεκριμένα:
Α. Στη ρύθμιση του Ν. 4321/2015 υπάγεται το σύνολο των οφειλών που θα έχουν βεβαιωθεί έως τις 26.5.2015 προς ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και νομικά πρόσωπα αυτών, συμπεριλαμβανομένων των οφειλών που προκύπτουν από εισφορά σε χρήμα ή τη μετατροπή εισφοράς γης σε χρήμα των προς ένταξη ή και των ήδη ενταγμένων ιδιοκτησιών, σύμφωνα με το ν. 1337/1983.
Β. Οι οφειλές δύνανται να καταβληθούν εφάπαξ ή σε μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν.
Γ. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση του άρθρου 1 του Ν. 4321/2015 πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επομένων μηνών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση.
Δ. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των είκοσι (20) ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο γραφείο εσόδων του Δήμου Μουζακίου. (Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2445350117 2445350113)
«Η νέα ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα σ’ όλους τους οφειλέτες προς το Δήμο μας να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με  πολύ ευνοϊκές ρυθμίσεις. Οι υπηρεσίες του Δήμου Μουζακίου θα είναι στη διάθεση όλων των οφειλετών προκειμένου να τους ενημερώσουν και να εξυπηρετήσουν. Καλούμε όλους όσοι οφείλουν στο Δήμο μας να προστρέξουν μέχρι στις 26 Μαίου ώστε να αξιοπιοίσουν τη δυνατότητα που δίνει η ρύθμιση που λήγει την άλλη εβδομάδα» δήλωσε ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Κωτσός

 

Η εισήγηση του Προέδρου της ΠΕΔ Θεσσαλίας και Δημάρχου Μουζακίου κ. Γεωργίου Κωτσού στο συνέδριο της ΚΕΔΕ

Αγαπητοί συνάδελφοι.
Η ανθρωπιστική κρίση δεν δοκιμάζει μόνο τις αντοχές των πολιτών, αλλά και των αιρετών και των επιχειρησιακών στελεχών των δήμων που καλούνται να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους και τη φαντασία τους μέσα σ’ ένα συνολικότερο περιβάλλον οικονομικής εξαθλίωσης.
Διαθέτοντας κυρίως μεράκι και αγάπη για τον τόπο μας και τους ανθρώπους μας υπερβάλουμε τους εαυτούς μας δημιουργώντας υπηρεσίες και δομές που στέκονται με ευαισθησία και ανθρωπιά κοντά σ’ εκείνους τους ανήμπορους που τις έχουν ανάγκη. Η σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπρέπειας που έχει δομηθεί στο διάβα των χρόνων μεταξύ της αυτοδιοίκησης και των πολιτών είναι πολύτιμο όπλο σ’ αυτή την προσπάθεια.
Ενώ τα οικονομικά δεδομένα των Δήμων έχουν επί τους ουσίας κατακρημνιστεί και μηδενιστεί δημιουργώντας ένα ασφυκτικό περιβάλλον λειτουργίας και δράσης, δεν αναλαμβάνονται από την πολιτεία ορισμένες άνευ κόστους πρωτοβουλίες που θα εμπεδώσουν το αίσθημα της δικαιοσύνης στους πολίτες και ταυτόχρονα θα προσδώσουν και οικονομική ανάσα στους Δήμους.
Παραδειγματικά να αναφέρω το αίτημα να δοθούν από το Υπουργείο Οικονομικών στους Δήμους τα στοιχεία του Ε9 προκειμένου να γίνει έλεγχος των τ.μ. που δηλώνονται για την επιβολή Τ.Φ. και Τ.Κ., καθώς είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι και δικαιοσύνη θα αποδοθεί και τα έσοδα των δήμων θα αυξηθούν και τα δημοτικά τέλη θα μειωθούν προς όφελος των συνεπών δημοτών μας
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος της Αυτοδιοίκησης μέσα στο νέο ΕΣΠΑ είναι επιβεβλημένη και θα προσδώσει στους Δήμους τη δυνατότητα άντλησης των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση των στόχων τους, τη στιγμή που το Π.Δ.Ε. είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο και μηδενικό.
Επίσης η συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης μέσω την θεσμικών της οργάνων στην αξιολόγηση των προτάσεων που εντάσσονται στο νέο ΕΣΠΑ και έχουν ως δυνητικούς δικαιούχους τους ΟΤΑ είναι στοιχείο ουσιαστικού δημοκρατικού προγραμματισμού και αξιοπιστίας του προγράμματος.
Στο επίπεδο της πολιτικής προστασίας είναι αλήθεια ότι όλο το βάρος αντιμετώπισης των θεομηνιών που πλήττουν τις περιοχές μας έχει πέσει αποκλειστικά στις πλάτες των Δήμων και των Περιφερειών, ενώ το κράτος είναι απόν. Το δύσκολο και κοστοβόρο αυτό έργο το αναλαμβάνουν οι Δήμοι χωρίς να χρηματοδοτούνται διαθέτοντας γι’ αυτό το σκοπό ολόκληρη τη ΣΑΤΑ του η οποία σε μερικές περιπτώσει αποδεικνύεται ελάχιστη να καλύψει το μέγεθος των ζημιών. Είναι απαραίτητο η χώρα μας να ζητήσει βοήθεια γι’ αυτό το σκοπό, ενισχύοντας τους ΟΤΑ από το ταμείο αλληλεγγύης της Ε.Ε. ενώ εκτιμώ ότι επιβάλλεται να υπάρξει ειδικό μέτρο πολιτικής προστασίας στο ΕΣΠΑ.
Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε αγαπητοί συνάδελφοι ότι οι τοπικές κοινωνίες όλο  και περισσότερο από κάθε χρονική  περίοδο προσφεύγουν στο κοντινότερο επίπεδο εξουσίας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την επίλυση των προβλημάτων τους .
Όλοι μας γνωρίζουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα και θα πρέπει άμεσα να δράσουμε.  Οι οικονομικοί  μας πόροι  θα λιγοστεύουν ολοένα και περισσότερο ,οι Δημότες δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις των απέναντι στους Δήμους, λόγω μειωμένης φοροδοτικής ικανότητας. Άρα μέλημα μας  θα πρέπει να είναι από  δω και πέρα πως θα βελτιώσουμε τα δημοσιονομικά των Δήμων μας ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους  Δημότες μας με το χαμηλότερο κόστος.
Δυστυχώς ο Καλλικράτης εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης και όχι μόνο, δεν διασφάλισε  όσα «υποσχέθηκε», απεναντίας έχουμε ήδη μια μεγάλη μείωση στους θεσμοθετημένους μας πόρους της τάξης του 65% με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία των Δήμων μας.
Επί πρόσθετα να επισημάνουμε και την υποστελέχωση των μικρών και νησιωτικών δήμων που τους καθιστά ανενεργούς και αδύναμους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών και των δημοτών.
Εκτιμώ ότι τώρα είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία η σύνταξη και υλοποίηση ενός Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποστήριξης  για τους  ΟΤΑ, το οποίο θα χρηματοδοτείται με  πόρους, ανεξάρτητους από τους ΚΑΠ και θα αξιοποιεί συμπληρωματικά τις δυνατότητες που παρέχει το ΕΣΠΑ.
Δεν είναι δυνατόν όμως να επιτύχει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση εάν πρώτα δεν αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ κεντρικού κράτους και Αυτοδιοίκησης. Το  μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν είναι άλλο από την έλλειψη εμπιστοσύνης του πολίτη. Και αντί αυτό το πρόβλημα να γίνει η βάση στην οποία θα δομηθεί μια νέα σχέση μεταξύ κράτους και αυτοδιοίκησης διαπιστώνουμε καθημερινά ότι το πολιτικό σύστημα προσπαθεί να μεταθέσει τις ευθύνες του  στην Αυτοδιοίκηση ως άλλοθι, για την έλλειψη εμπιστοσύνης της κοινωνίας απέναντι του.
Είναι δυνατόν να καταστρατηγείται διαχρονικά το άρθρο 102 του Συντάγματος από το ίδιο το κράτος; Μπορούμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι να εκπέμψουμε εμπιστοσύνη στους πολίτες εάν το ίδιο το κράτος δεν είναι συνεπές απέναντι στην εγγύτερη μορφή εξουσίας προς τον πολίτη την τοπική αυτοδιοίκηση;
Εκτιμώ τέλος αγαπητοί συνάδελφοι πως η κρίση που μαστίζει την κοινωνίας μας και δεν έχει μόνο οικονομικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία για την ευκαιρία να δομήσουμε νέες σχέσεις μεταξύ κράτους – αυτοδιοίκησης και πολιτών. Είναι αδήριτη η ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου των ΟΤΑ η θεσμική και οικονομική τους θωράκιση. Ισχυρή Αυτοδιοίκηση αποτελεί εγγύηση για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη αντιμετώπιση της οικονομικής, πολιτικής και ανθρωπιστικής κρίσης στη χώρα μας.
Σ’ αυτή  την περίοδο της ανθρωπιστικής κρίσης  η χώρα έχει ανάγκη  από ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης . Πρέπει να διαμορφωθεί το κατάλληλο περιβάλλον και οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την επανεκκίνηση  της οικονομίας  , την καταπολέμηση της φτώχειας , την καταπολέμηση της ανεργίας και την επανάκτηση της αισιοδοξίας του Έλληνα πολίτη. Μια πολύ δύσκολη αποστολή  που δεν αφορά μόνον την Κεντρική Κυβέρνηση , αλλά όλους τους θεσμοθετημένους φορείς , όλη την κοινωνία, αλλά κυρίως την Τοπική Αυτοδιοίκηση . Οι Δήμοι  της χώρας απέδειξαν ιστορικά ότι πάντα εύρισκαν τον πρόσφορο τρόπο να υποστηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες και να υποβοηθήσουν το έργο της εκάστοτε κυβέρνησης λαμβάνοντας σοβαρές πρωτοβουλίες.
Η ουσιαστική παρουσία της Τ.Α. σ’ αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή που η  χώρα μας διανύει την τραγικότερη περίοδο της μεταπολεμικής της ιστορίας είναι αναγκαία περισσότερο από κάθε άλλη φορά . Οι Περιφερειακές Ενώσεις όλης της χώρας μέσα από τη γνώση των προβλημάτων των τοπικών κοινωνιών σε περιφερειακό επίπεδο , μπορούν να διαδραματίσουν σοβαρό έργο συντονίζοντας τις ενέργειες όλων των Δήμων ανά περιφέρεια .Για την επίτευξη του στόχου, που είναι η συντομότερη  έξοδος από την ανθρωπιστική κρίση, η Τ.Α. μπορεί να ωριμάσει συνεργασίες για την επίτευξη του στόχου μεταξύ των Δήμων , των ΠΕΔ ,την ΚΕΔΕ και τις αιρετές Περιφέρειες. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι μια τεράστια πρόκληση αλλά και τεράστια ευθύνη που σύσσωμη η Τ.Α είναι έτοιμη να αναλάβει. 
Εν κατακλείδι αγαπητοί σύνεδροι θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στην εγκατάσταση 35.000 τυχερών παιχνιδιών που προβλέπεται από το νόμο και για τα οποία η τοπική αυτοδιοίκηση δεν ερωτάται. Είναι γεγονός ότι όπου υπάρχει φτώχια ανθεί ο τζόγος και θεωρώ απαραίτητη την προσθήκη στο νόμο τη σύμφωνη γνώμη των δημοτικών συμβουλίων για τη χωροθέτησή τους και κυρίως απόδοση σχετικού πόρου από τα κέρδη στην αυτοδιοίκηση.